Atacama crossing - nulladik nap (szombat)

2018.09.29 23:12

A szombati nap a technikai értekezlettel kezdődött, majd minden futónak átvizsgálták a felszerelését. Szilvié teljesen rendben volt, nem hiányzott semmi a kötelező felszerelésből, illetve a rendezők megfelelő mennyiségűnek találták az útra elpakolt ételek energiamennyiségét is. Bár nem boxmérkőzésre készülnek a versenyzők, itt is volt mérlegelés: Szilvi zsákja 10 kilogrammos volt (víz nélkül).

Jó hír, hogy a napok múltával ez egyre könnyebb lesz, ahogy fogy majd az ennivaló és az egyszer használatos dolgok (pl. nedves törlőkendő).

Délután a versenyzőket elszállították az első táborhelyre, a 3200 méteren lévő "Szivárvány-völgybe, ami egyben a rajt helyszíne is lesz vasárnap reggel 8 órakor. (Idehaza 13 óra.)

Az első napon 36 kilométer vár a futókra. Napközben 30 fok körüli hőmérséklet lesz, tűző nap, éjszaka viszont 0 fok várható.

Szilvivel utoljára a "mérlegelés" után tudtam üzenetet váltani, minden rendben volt vele. Megismerte a hálótársait, akikkel a következő hét-nyolc éjszakát együtt fogják tölteni egy sátorban. Azt írta, jó fejek. :-)

(Amúgy a rendezők alakítják ki a "szobabeosztást", nem lehet másik sátorban aludni, max. a bejárata előtt...)

Én közben hazaérkeztem, itthonról követem én is a versenyt. Naponta egy alkalommal tudok e-mailt váltani Szilvivel, igyekszem az összes fontos információt közvetíteni felétek.

Lubics György

 

A verseny honlapja, naponta frissülő képekkel, információkkal: https://www.4deserts.com/atacamacrossing/live