Atcama-crossing 2. nap (hétfő)

2018.10.02 07:55

Ez is megvan!

A hétfői szakaszt is sikeresen teljesítette Szilvi a 250 kilométeres sivatagi futáson. Ezúttal 37 km volt a táv, az útvonal igazán változatos terepen vezetett: nem sokkal a rajt után például egy térdig érő vízzel teli kanyonban haladtak a futók, ami talán hűsítőleg hatott az amúgy rekkenő forróságban. De volt egy rövid bányászati alagút is a hétfői szakaszban, illetve az egyik legnagyobb kihívást a 300 méter körüli homokdűne megmászása jelentette, ahonnan már "egyenes" út vezetett az Atacama-sivatag béli "Halálvölgybe", ahol a célt jelentő sátortábort felhúzták. Úgy látszik Szilvi vonzódik a Halálvölgyekhez...

Szilvi végül 5. női versenyzőként, 6 óra 23 perc alatt ért célba.

Így írta le a napot: "megint fagyott éjjel, de aludtam, mint a bunda. A plusz hővédő réteggel tök jó a hálózsák, nem fázom. Nagy kihívás kibújni belőle hajnalonként a fagyba. 5-kor megyek ki általában, mert egy csomó idő összerakni a zsákot.

Ma nagyon technikás terep volt, úgyhogy beálltam a "turista osztályra" es gyalogolva indultam, ahogy megbeszéltük. 6 kili után jöttek a folyón átkelések. Megszámoltam: 39-szer mentünk át a jéghideg vízen. Jó, hogy volt botom, mert nagyon nagy volt a sodrás, sokszor a combom közepéig ért a víz. 8-tól 20-ig fájt, aztán már nem éreztem a lábam... Nagyon keveset tudtam futni, a part köves, csúszós volt - főleg, hogy elzsibbadt a lábam

 

A folyós szakasz után zoknit cseréltem. Ki kellett pakolnom a cuccom felét, mert nem találtam zoknit - hiába keltem korán "berendezni" a zsákot... Szépen megtörölgettem a lábam, lanolin, tiszta zokni - nehogy kidörzsölődjön, mert akkor kockáztatom a további napokat. Tök jó is volt.

17 kili után jött egy 7 kilis mászás. Jól ment, egy csomó embert megelőztem. A tetőről kezdődött a homokdűne. Hihetetlenül gyönyörű volt: szemben a sziklák én pedig a 200 méteres dűne tetején. Mesés volt! Élveztem a lefutást. Azon vettem észre magam, hogy hangosan nevetek és folyik a könnyem. Mintha súlytalan lettem volna - 10 kilós zsák ide vagy oda. Imádtam! :D

Aztán jött kb. 13 kili homok a célig. Bőven maradt erőm, szóval futottam. 6 lányt elhagytam, fura volt. Az utolsó 2 órában volt vagy 40 fok. Ez brutál volt. Tartogattam a számban a vizet, de nem tudtam annyit inni, hogy ne legyek szomjas. A gyomrom oké. A GU tuti. Sokat eszem futás után, tegnap már a sátortársak kajáját is megdézsmáltam. Persze engedéllyel. ;-)

A vállamat leragasztottak, mert nagyon kidörzsölődött. A lábam oké, csak a hátam fáj nagyon.

Ma a kajás tálamban kimostam a topom es a pólóm, mert nem bírtam a saját szagom. Jó, hogy nincs tükör, biztos rémesen nézek ki... Ölelés mindenkinek, köszönöm a rengeteg üzenetet - megkaptam!"

Kedden 39 kilométer vár a mezőnyre, rajt a megszokott 8:00 (idehaza 13:00) órakor lesz.