Energiagél teszt

2018.04.10 19:02

Az utóbbi hónapokban sokféle zselét, energiaitalt próbálgattam, az alapozó edzések közben ez pont ideális volt, hosszú futásokon tét nélkül lehetett kísérletezni.

Írtam róluk egy bejegyzést, amiről elöljáróban fontos kiemelnem, hogy csak az én tapasztalatomon alapul, tehát, ha nekem jó, vagy épp ellenkezőleg, nem működik valami, az egyáltalán nem biztos, hogy másnál is ilyen hatású lesz.

A másik fontos dolog: egyik gyártó vagy forgalmazó cég sem a támogatóm, tehát nem érdekből írok semmit. (Amúgy is mindig ahhoz tartottam magam, hogy egy szponzorációs szerződésért cserébe semmi olyan termékhez nem adom a nevem, amiről nincs jó tapasztalatom, vagy véleményem.)

 

Jöjjenek sorban a tesztelt termékek:

Sponser

A Long Energy poruk összetétele tökéletes - ha meg tudnám inni, semmi másra nem lenne szükségem. Egy gond van vele: nem tudom az előírt hígításban meginni. Minden íz megkavarja a gyomromat. A Badwateren , ahol nagyon hígan ittam (óránként másfél litert kellett inni, ennyi folyadékba kevertem az egyébként fél liter vízbe való pormennyiséget) viszont tökéletesen működött.

A zseléjük nagy hátránya, hogy egy ízben van csak, ami mézre hasonlít. Ez nekem már edzés közben is rosszul esik, órákon át képtelen lennék enni.

Amit viszont használok évek óta: a Sponser só. Én azért szeretem, mert magnézium, kálcium és kálium is van benne, így más sóra nincs is szükségem versenyek közben.

 

High5

Éveken át használtam, mind a zselét, mind az eneriaital port. Pont emiatt nagyon meguntam az ízét. A zselé állaga nagyon jó, megfelelően híg, nem is szükséges rá inni azonnal vizet. Én az Isogélt használtam, volt olyan Spartathlon, amikor gyakorlatilag azzal mentem végig. Ha kiheverem a „túltelítettséget”, időnként biztos visszatérek hozzá. Hátránya, hogy aminosavak nincsenek benne, így azt szedni kell mellé pluszban.

 

SPRING

A zseléket kóstoltam. Igazából nem a klasszikus eneriagél, inkább darált aszalt gyümölcsre emlékeztető valami, zselés zacskóban. Akik szeretik a természetes dolgokat, annak biztosan be fog jönni. Hat féle ízben van. Az összetevők: banán, rizs, mogyoróvaj, aszalt szilva, chia mag, mangó, cékla, narancslé. Nem kamu, tényleg olyan íze van, mintha ezeket ennéd. Nekem kicsit nehezen nyelhető volt és talán 8 zselém volt tesztelésre, így hosszútávú tapasztalatom nincs vele, de azt hiszem nehezen tudnám önmagában csak ezt enni egy hosszú versenyen.

 

Hammer

Egyik kedvenc zselém. Rengeteg íz van, nem un bele az ember, és a szénhidrátokon kívül aminosavakat is adtak hozzá, ami hosszabb terheléseknél segít, bár az aminosavak pontos mennyiségét nem tüntették fel a tasakokon. Némelyik ízben van 1 g fehérje is: mogyoróvaj, nocciola, mogyoróvaj-csokoládé. Az állaga sem túl sűrű, kis víz rá és már lenn is van.

Próbáltam még a Perpetuem energiaital cafe latte ízét, ami nekem kicsit émelyítő volt, de tervezem, hogy teszek egy próbát az ízesítetlen változattal is. Az összetétel egyébként szuper: szénhidrát, fehérje, ásványi anyagok. Egy adagban 54 g szénhidrát van, ami nagyon jó lehet abban az esetben is, ha nem akarunk zselézni, vagy a zselé mellé kell valami plusz energia még.

 

GU

Másik favorit. Amint megettem nagyon hamar éreztem a hatást. Ebből van a legtöbb íz, szerintem mindenki talál kedvére valót. A Roctane-ban vannak aminosavak is (1425 mg) és 35 mg koffein is. Kicsit nehezebben csúszik, mint a Hammer, de két korty vízzel lenyomható.

A többi GU terméket még nem próbáltam, de kíváncsi lennék rá.

A beszerzése kicsit nehézkesebb, mivel nincs magyar forgalmazó.

 

SIS

Könnyen lecsúszó, abszolút nem édes zselék, még inni sem kell rá. Nekem az ízek többnyire elég „mesterségesek”, kivéve néhány gyümölcsös ízt. Persze az is lehet, hogy a benne levő aszpartám utóíze zavart, én egyébként sosem eszem-iszom semmit édesítőszerrel, így nagyon furcsa volt nekem ez benne.

Ami nekem nagyon bejött, az az energiaszeletük, pedig nem igazán szeretem egyébként ezeket, de a SIS-é kimondottan jól esett. Szerdánként egy másfél órás erősítés után rögtön futni szoktam. Futás előtt megettem egy ilyen szeletet és már mehettem is. Hétvégi hosszúk előtt is ettem időnként, 2 – 2,5 órás edzést simán bírtam így csak vízzel.  A regeneráló italuk a SIS Rego is bejött nekem, az éjszakai fehérje viszont nem esett jól.

 

Még egyszer hangsúlyozom, hogy ez teljesen szubjektív vélemény, mindannyiunknak más az ízlése, másként reagál a szervezete bizonyos dolgokra, így nem jelenthető ki erről vagy arról a termékről, hogy az a tuti, a többi pedig semmire sem jó. Egyébként pedig (futó)ember legyen a talpán, aki az ezernyi gél, por, szelet, ital között megtalálja a számára tökéletes energiapótlásra alkalmas terméket…