Namib Race - 2. nap

2019.04.30 12:14

Namib Race - 2. nap (hétfő)
avagy találkozás egy hiénával és a füstölés előnyös hatása az ultrafutókra.

Hétfőn folytatódott a sivatagi kaland, ma (az előzetesen kiadottnál némileg rövidebb táv) 35 kilométer várt a versenyzőkre. Szilvi sikeresen teljesítette ezt a szakaszt is, sőt a tegnapihoz hasonlóan ma is harmadik nőként ért be a célba.
Szerencsére ma a technika is jól működött, megjött Szilvi beszámolója:

„Éjjel nem fáztam, sőt inkább melegem volt a zsákban - igaz, jól be is voltam öltözve. 5-kor keltem, sok idő kell a készülődésre. 8-kor volt eligazítás, 8:30-kor a rajt.
Nem aludtam túl jól, fájt a szemem. Első nap nem volt rajtam szemüveg, mert nem nagyon sütött a nap, azt hittem, elég lesz a sapka is, de valószínűleg a szél és a fény is bántotta. Ma viszont hiába volt már rajtam a szemüveg, futás közben is folyt a könnyem. A lábam szerencsére reggelre megjavult, nem fájt már.
Ma a terep első fele részben mély homok volt, aztán vagy kő vagy só. Nem volt egyszerű, de aztán a második fele jól futható volt.
Elég durva a mezőny. Az első srác úgy fut, mintha nem is lenne rajta cucc…Az első két csaj is brutál módon megy - én egyelőre nem is próbálok velük menni, csak magamra figyelek. Ma ugyanazt a tempót tudtam menni, mint tegnap: 8 km-t óránként egyelőre. Nehéz még a zsákom, próbálok tartalékolni - már amennyire lehet.
A frissítés jól működik, a GU tuti, 60 g szénhidrát megy óránként, jó a gyomrom.
A táj olyan, mintha egy természetfilmbe csöppentem volna: ameddig csak ellátni, kopár sikság aztán dűnék, fölöttük vibrál a levegő - nem „födbéli”, az biztos. Ma 10 kilinél volt egy rohadt nagy hiéna az út mellet, nagyon megijedtem - mindig azt hittem, hogy ezek kicsik…

A köldökpiercingem környéke begyulladt, mert szétdörzsölte a zsák pántja, ezért leragasztottam futás közben - úgy jobb lett, de azért megkértem a dokit, ha tudja, vegye ki. Sikerült neki. Sok ultrát kibírt idáig. A hátam is sebes lett, de leragasztották azt is, nem vészes. Vízhólyagom nincs szerencsére. Összességében úgy érzem magam, mint akit jól megvertek, és hogy holnap tuti nem tudok majd futni…Nem egyszerű ez a verseny, beérsz, bűzlesz és felfrissülésképpen befekhetsz a homokba. :-) A mai kemping amúgy is olyan, mint valami strand, bokáig járunk a homokban. Ma az egyik japán srác ül a füstben, erre mondtam neki, hogy húzódjon arrébb. Azt mondja, direkt ül ott, hogy ne izzadtság szaga legyen, hanem inkább füst. Hááát, nem tudom, melyik a jobb… :-)

Köszönöm a rengeteg bíztatást, ölelés mindenkinek!”

Köszönet - fő támogató: MOL csapat, kiemelt támogató: Szerencsejáték Zrt.., támogatók: GARMIN.hu, Rudy Project Hungary, Miénk a terep, #guforit, Compressport Hungary, Nopp, KILPI, Sarkcsillag Sport bolt