Néhány gondolat a pihenőidőszakról

2016.11.22 17:09

Folytatva a nemrégiben elkezdett kis "sorozatot", melyben kérdéseitekre válaszolok, íme egy újabb téma.

A legtöbb futó számára már véget ért a versenyszezon, adódik a kérdés: mennyi ideig „kell” pihenni és mivel kell tölteni ezt az időszakot?

Azt hiszem, egyéni dolog, hogy kinek mennyi időre van szüksége ahhoz, hogy újra teljes lelkesedéssel neki tudjon vágni egy felkészülési időszaknak. Szerintem érdemes pár hetet arra szánni, hogy kikapcsolódjunk, feltöltődjünk. Nyilván, ha valami sérüléssel bajlódunk ez az időszak hosszabbra is nyúlhat. De lehet, hogy nem is csupán fizikálisan vagyunk fáradtak. Én például sokszor csak arra vágyom ilyenkor, hogy ne legyen pár hétig edzéstervem, és csak akkor-, és annyit fussak, amennyit kedvem van. Nem kell pulzuspánt, vagy akár óra sem - jó néha kötöttségek nélkül, csak a mozgás öröméért futni.
Így nem egy olyan évem volt, amikor a futás nélküli napjaim száma 10 alatt volt, sőt olyan évem is volt, amikor csak 3 napot hagytam ki a 365-ből, mégsem éreztem úgy, hogy ki vagyok facsarva.

Ha nincs kedvünk futni, nem baj, de jó, ha a pihenés alatt is aktívak maradunk. Ki lehet próbálni más sportokat, órákat, amikre már rég szerettünk volna elmenni, de nem fért bele a versenyidőszakba. Bele lehet kóstolni új dolgokba, ami a felkészülés alatt is jól jöhet majd.Tavaly én ebben az időszakban kezdtem el a jógát, amit azóta is rendszeresen csinálok. Lehet menni masszázsra, nagyokat sétálni kutyával, kirándulni a családdal.

 

2-3 hét aktív pihenés azt hiszem kell mindenkinek, nem beszélve arról, hogy ilyenkor jönnek az igazán jó ötletek a következő évi tervekkel kapcsolatban.
Élvezzétek, töltődjetek!