Bike fitting

2020.11.01 16:09

A minap bike fittingen voltam. Mondanom sem kell, pár hete azt sem tudtam, mi ez: eszik-e vagy isszák... Aztán felvilágosítottak róla, hogy nem elég nagyjából beállítani egy bringán az ülésmagasságot, rápattanni és tekerni, hanem - mint oly sok dologban az életben, a kényelmes bringázásban is - a lényeg a részletekben rejlik. A bike fitting során történik meg a bringa beállítása, célja, hogy a kényelem, hatékonyság, egészség hármasa egyensúlyba kerüljön. Szerencsém volt, hogy profi szakemberhez kerültem: látszott, hogy Simon Balázs élete a bringázás - aprólékosan nézett át velem minden fontos részletet: ülésmagasság, pozíció, stoplik, kormány, fékkarok. Tekertem a görgőn, Balázs sürgött, forgott körülöttem, hol egy szögmérővel, hol egy ingával, hol egy mérőszalaggal - mintha egy építészmérnök lett volna.

Úgy tűnik, futni azért egyszerűbb…

De a lényeg: tegnap tekertem egy 67 kilis kört, és sokkal komfortosabbnak éreztem a bringát, ami érdekes, valahogy biztonságosabbnak is, no meg jobban is ment. Őszintén szólva, nem is számítottam erre. Köszönöm Balázsnak a segítségét, akit itt találtok meg: https://tallcoach.hu/.