Sarok napló 21. nap

2021.02.01 22:12

"Középidős" lettem... Ma három hete műtötték a bal lábam, és - ha nem jön közbe semmi - pont ennyi időm van a jobb sarokműtétemig. Közben győzök rácsodálkozni az emberi test hihetetlen regenerálódó-képességére, hogy egy ilyen műtét után két héttel "lábra tudtam állni", azóta pedig napról napra jobban tudok járni, immár rögzítés nélkül. A sínt a bringázástól eltekintve már 8 napja nem viselem, az elmúlt héten leginkább az egyensúlyérzékemen kellett dolgozni, mert ha csak a műtött lábamon állok, egyensúlyozok, az még közel sem olyan stabil, mint korábban, de javul. A múlt hetet 14 órányi edzéssel zártam, ami némi visszaesés a műtét utáni héthez képest, mert az 16 órásra sikerült. De ígérem nem fogok ellustulni. Persze futásról szó sem lehet, még a járásnak örvendezek, napi egy óra bringa és egy óra erősítés az "elvárásom" magammal szemben. Folyamatosan figyelek a fájdalomra, ami ha előjön valami gyakorlattól, azt nem erőltetem annyira. Múlt héten már "csökkentett üzemmódban", de többször rendeltem is, ami nagyon hiányzott - mondhatni "fogpor"-függő vagyok, jó, hogy újra szívhatok. Úgy tűnik, a betegek is örülnek nekem, bár szerintem boldogabbak, ha futni látnak az utcán.

Viszonylag sok időm van tanulni, ami nem is árt, mivel az intenzív angol tanfolyamom már megkezdődött, és megjött a várva várt könyvem is, amit elég nehéz letenni. Bár triatlonistáknak íródott, futóedzőként is rengeteget tanulok belőle.Azért futós élményeim is voltak múlt héten, még ha nem is az én lábamba kerültek a kilométerek... A tanítványaim egy része négynapos edzőtábort csinált, és mivel a ceruzám elég vastagon fogott a tervezésnél, eléggé izgultak. Persze mindenki szépen lenyomta a hosszú hétvégét, azt hiszem úgy, ahogy nem is gondolták volna magukról. Ez pedig nekem nagy öröm és büszkeség.

Szóval, bár én még csak ábrándozom a futásról, sikerélményem futás terén akadt így is. Az elmúlt három hétben talán a friss levegő hiányzott a legjobban, mert a műtét óta alig-alig voltam kint. De szombaton végre ki tudtam menni egy kicsit sétálni a kutyákkal a kedvenc rétünkre. Sütött a nap, ők rohangásztak körülöttem - azt hiszem, helyette is futottak - nagyon élveztem. De jó is lesz, ha már újra velük futhatok..