Szilveszteri futás most és 20 éve

2023.12.31 18:53

2023.12.31. délelőtt. Zalaegerszegen futok a TV-torony felé, ugyanúgy, mint pontosan 20 éve… Ugyanezen a bő 24 kilométeres távon indultam 2003-ban csupán egy félmaratoni versennyel a lábamban. 30 éves sem voltam, két gyermekem volt… mintha most lett volna, de közben olyan messze, mintha nem is az én életemhez tartozna. Emlékszem a Saucony fekete együttesre, a kötött sapkámra, a lelkesedésemre. Arra az érzésre, hogy megnyerem a versenyt. Életem második versenyét, 2 óra 37 perces idővel. Most ugyanazon az úton futok, a lábamban az elmúlt 21 év alatt összegyűjtött irgalmatlan sok kilométerrel, szívemben a futástól kapott boldog pillanatok tömkelegével… Épp Koló fut előttem. Kolonics Tamás, akivel annyit résztávoztunk, aki annyit segített nekem anno. Tudom, hogy nem azt a tempót futja, amit szeretne, de a pályán van, indult a versenyen, mert ez az élete. Ahogy nézem magam előtt, megtelik a szívem szeretettel, aztán Bérces Edit bukkan fel, pacsizunk, megszorítja a kezem és boldog új évet kívánunk egymásnak. Ez a találkozás is tölt.21 éve futok és nagyon jó érzés, hogy ennyire ismerem magam. Tudom, milyen pulzust kell futnom, hogy mennyit kell ennem, hogy a végén még meg tudjam tolni. Könnyű a lábam, úgy érzem csak lebegek. Süt a nap, a dombtetőkről messze el lehet látni. Hányszor futottam már ezen a versenyen? Jönnek az emlékek: amikor térdig ért a hó, amikor jégpálya volt és 3-szor estem el a verseny alatt… Elérek az elágazóhoz, ahol letérünk a maratoni pályáról. Az idén a rövidebb távot választottam, hiszem három hete kezdtem újra edzeni, most elég lesz ez. Különben is január 6-án már  a jövő évi első  ultraversenyemen indulok. Próbálom elképzelni, hogy Gyuri merre járhat most… ő maratont fut. Örülök, hogy én lekanyarodok most a 24-es nyilacska felé. Már nincs sok, el lehet engedni a pulzust. Imádom ezt az érzést! Beérek a csarnokba. Most is első lettem, mint 21 éve. Most 2:02-es idővel, tudatos futással, ismerve azt a testet, amit dolgoztatok nap mint nap. Boldog vagyok.

Viszlát 2023!